Photobucket

luni, 22 august 2011

Un gand pe zi - Constiinta ca esti este adevarata fericire!

Care este esenta a ceea ce sunt eu? Este oare vorba de carnea si oasele corpului meu? Este memoria mea, gandurile si emotiile mele, sau rolurile mele sociale? Ceea ce simt ca sunt EU in esenta, nu este nimic din toate acestea! 


Ceea ce unii i-ar spune individualitate sau identitatea mea, simt ca este ceva foarte pretios! Dar ce este de fapt ea? Este sentimentul ascuns a ceea ce sunt eu cu adevarat – este constiinta insasi – singurul lucru pe care nu-l pot pierde. Asa ca putem spune ca poti pierde totul, in afara de tine insuti!

Tu spui:,,fiecare vrea sa fie un individ”. Eu spun doar: fiecare vrea sa fie! Constiinta de a fi este auto-realizarea! Constiinta ca esti este adevarata fericire!

Daca te predai si accepti ceea ce este si nu mai hranesti simtirea cu gandurile si povestile tale, atunci intristarea se v-a duce si odata cu ea si egoul – si ti se v-a arata o alta fata a lucrurilor care este pace sau chiar bucurie! Bucuria este aspectul dinamic al pacii! Dar nu te astepta sa obtii ceva prin predarea de sine. Tu spui:,,pana si aceasta abandonare pare sa nu ajute”. 


Atata timp cat prin predare tu cauti sa obtii un rezultat (ceva anume, un ajutor, alinare) aceasta nu este o predare completa. Este o asteptare. In adevarata predare de sine, nu ceri nimic si nu astepti nimic! Ci simplu, doar imbratisezi ceea ce este!


Eckhart Tolle

0 comentarii: