joi, 30 iunie 2011

"Tot ce a fost nevoie sa stiu cu adevarat am invatat in gradinita"

"Mare parte dintre lucrurile pe care trebuie sa le stiu neaparat despre felul in care trebuie sa traiesc, despre ce sa fac si cum sa exist, le-am invatat la gradinita. Si-mi dau seama acum ca intelepciunea nu statea in diplome, ci in masuta cu nisip de la gradinita.

Iata lucruile pe care le-am invatat... Imparte tot ce ai. Fii corect. Spune ca-ti pare rau atunci cand lovesti pe cineva. Nu-i lovi pe ceilalti. Pune lucrurile la locul de unde le-ai luat. Strange mizeria pe care ai facut-o. Nu pune mana pe ce nu-i al tau. Trage apa de la toaleta. Spala-te pe maini inainte de a manca. Fursecurile calde si laptele rece iti fac bine. Du o viata echilibrata. Invata cate ceva si gindeste cate ceva. Deseneaza, picteaza, canta, danseaza, joaca-te si lucreaza in fiecare zi cate putin

Trage un pui de somn in fiecare dupa-amiaza. Daca iesiti in oras, aveti grija cum traversati, tineti-va de mani si treceti strada impreuna. Fiti atenti la minuni. Amintiti-va de mica samnta din canuta de plastic. Radacinile merg in jos si planta in sus. Nimeni nu stie cum si de ce, dar toti suntem la fel.

Carasii, hamsterii, soarecii albi si chiar si mica samanta din pahar, toti mor. Si noi la fel.

Apoi, adu-ti aminte de cartea despre Dick si Jane. Si despre primul cuvant pe care l-ai invatat, cel mai mare dintre toate: priveste. Tot ce trebuie sa stii se afla undeva, acolo. Regula de aur, dragostea si igiena de baza. Si ecologia, si preocuparea publica, si un trai sanatos.

Ganditi-va ce lume buna am fi – intreaga lume – daca noi toti am manca prajiturele si am bea lapte pe la 3 dupa-amiaza, dupa care-am pune o paturica pe noi si-am trage un pui de somn. Sau daca am avea ca politica de baza a oricarui popor obligatia sa ne punem intotdeauna lucrurile la loc si sa strangem mizeria dupa noi. Si este inca adevarat ca, indiferent cati ani ati avea, atunci cand iesiti in lume, este mai bine sa va tineti de maini si sa stati impreuna."



Robert Fulghum

0 comentarii:

A apărut o eroare în acest obiect gadget